Sunday, 5 April 2009

: : Haw Flakes Cookies : :

Try buat ni hr tu, sy tgk kat MyR [yani]. Sementara ada stok haw flakes kat rumah ni, maka saya pun try la buat biskut ni.

HAW FLAKES COOKIES


* 140g butter- suhu bilik
* 70g gula halus
* 1 biji telur
* sedikit esen vanila
* 200g tepung
* 1/2 sudu kecil baking powder
* 5 pek haw flakes

Cara-cara

1. Pukul butter sehingga jadi bentuk krim
2. Masukkan gula pukul sehingga putih.
3. Kemudian masukkan telur dan esen vanila. pukul sehingga sebati.
4. Ayakkan tepung dan baking powder ke dalam no.3.
5. Lepas tu masukkan pula haw flakes. Buka sekeping-sekeping. Kacau biar semua bergaul rata.
6. Bahagi adunan kepada dua bahagian. Taburkan sedikit tepung ke atas papan canai. Buatlah bentuk bulat dan memanjang. Lepas tu balut dengan oven paper. Simpan dalam peti sejuk 1-2 jam.. (atau sehingga keras utk senang dipotong)
7. Potong setebal 7mm. Kemudian bakar selama 15 minit dgn suhu 180C.


2 comments:

iu @ wid said...

m.. leh try nt.. penyakit L tgh melanda.. macam2 sume takmo wat.. hohoho...

ni kalau anak2 sy npk ni.. maunye dierg suh buat ni.. derang suke bab2 nk wat bentuk2 tu.. diwat mainnye mcm dooh..

iallah.. mau try bile rajin nt..tp ntah bile..hee

hnyhar said...

[iu]
owhh..dah kena penyakit L ke..ptutla senyap je.

mamanye rajin..mesti buat nye pasni.
L sekejap je kot..blogging ni biasalah ada psg surutnya..