Wednesday, 8 April 2009

Balik Lagi

Yeay..yeaay..besok ayah balik. Seperti biasa, kami dah minta tolong Zariman amik kat airport. Zariman ni jiran yg tinggal di rumah lama kami, rumah masa mula2 kami jejakkan kaki ke bumi UK ni. Rumah dia tu selang 3 buah rumah je dr rmh kami ni. Dekat banget.

Sy tak tahula nak masak juadah apa untuk santapan ayah esok ni sbb stok makanan mentah pun dah semakin kurang gara2 kami nak kosongkan peti S tu..[tiba2 teringat ada tag dr unguviolet yg blm dijawab iaitu "tag peti S"..tunggu ye..nnti akak hntr]. Kena pikir2kan ni nak masak apa..hr tu nasi minyak..kali ni rasanya tak berminyak dah kot..pasal ada plan nak gi carboot kat Sedgefield esok [jika adaa..].

10 comments:

iu @ wid said...

nasi lemak la kak.. senang nk buat.. letak sambal sotong ke..udang ke.. ikan bilis pun ok..

takpun... mmmm.. nasik tomato... ngan ayam masak merah + jelatah + kopok papadammmm... yummmmmm.....

takpun... wat kepap je.. leh anta sini..hihihi ;p

izuan murat said...

Aik, dh nk balik dh ayah derg eh..skjp je rse..tp yg kne tgl mst rse lame kn..;)xpe org yg dtgu2 dh nk smpi xlme lg..

wah ni mama musti tgh sibuk prepare nk masak apa la ni eh..izu pon bkobar2 nk masak kak, tp xsmpt ler dgn bdk 2badik nii..haii cmanae ye..br ank 2! kikiki. hmm...

Anonymous said...

salam...
kak nani nak mula merantau ke D bila?..balik M brp lama...

fa10 said...

wah seronok la kumpa ayah lg...syoknya gi dubai.

hnyhar said...

[iu]
tima kasihla sbb ssh2 kasik idea bernas tu.hmm..nak mskk nasi lemak, ikan bilis dan yg dlm cadangan tu semuaaanye xdok.nak wat n.tomato, xcukup geng plk nak wat jelatah tu.

jadik,kesimpulannya kite msk nasi putih je kot, xde kaler pape..kari daging dah buat td..besok tggal goreng ayam berempah je..kira 'brunch' terusla ni sbb nak gi carboot..

yabedabeduuu!!!!

[izu]
hohoho..lama i tunggu abe balik ni. tak sanggup dah rasanya nak berpisah lagi.

mmglah bila anak makin bertambah,makin sshla pergerakan utk buat kerjarumah.takpe, lama2 izu akan terer time management..chaiyyok izu!!

[anonymous]
waalaikumussalam..
aiseh..knplah si gerangan ni xperkenalkan diri..nampaknya xdptlah sy nak menjawab soklan itu..[hmm..tp dia faham maksud huruf yg sy gunakan dlm n3 sblm ni..]

[fa10]
hihiii..mak dia kot lg seronok.hmm..syok tu mmglah syok fa10, dpt knl negara org, skjp pun jadikler..nnti kite story2 dlm baytulkifli..fulus pun melayang juga nii..kui3

izuan murat said...

Knani gi Dubai bler..alos, smpt tak wat tag..kte tag akk tau..jmpt dtg umah..hehe..nti story-mory b4 fly off to Dubai k..nti dh smp sana keep blogging..nti kami sume rindu...:)

hnyhar said...

izu,
oloh...jgnlah sedey2..kat dubai nnti kite still blogging.nnti kite dtg umah amik tag tu k...

iu @ wid said...

ala.. nk ikut g d n m.. wa...wa...uwa..

Fauzi, Adlina and Nashwa said...

kak nani..

senyap-senyap dah terbang ke Dubai rupanya..have a safe journey . Njoy DoBuy...hehehe..

hnyhar said...

[iu]
heheh..jom2..pegi D n M..

[ina]
alaah..buat apa heboh2,lgpun sekejap je ke sana..nnti nak blk msia pulak..baru berpeluh smpai kat sini..kih3.