Tuesday 3 March 2009

Al-Yawma

Pagi tadi saya sungguh panik. Izzah tiba2 menangis melaung2 tanpa henti selama hampir 20 minit. Saya kurang pasti apa punca yg menyebabkan dia menangis sekuat itu. Rasanya kalau jiran sebelah dengar, pasti terjaga dari lena. Macam2 jugalah yg saya buat utk redakan tangisannya tu. Macam2 selawat & zikir saya baca untuk tenangkannya, namun semuanya tak berhasil.

Last2, Izzah dah penat, lalu tertidur dlm pangkuan saya. Hmm..naluri saya kuat mengatakan bahawa Izzah ni nangis sbb tersedak masa minum susu..sebab dia kurang sihat sekarang ni, batuk2 terutamanya di sebelah malam. Batuk berkahak pula tu..hidung pun berhingus je. Tambahan pula cuaca sejuk dan berangin sejak dua menjak ni. Esok pun dikatakan snow akan menjengah semula. Malam ni pun dah datang cuma bersama hujan..jadi, snow nya tak lekatlaa. Pheewww..sejuukk. Bertambah2la batuk si kecil saya tuu..siaan sgt kat dia.

Pagi2 morning tadi jugak [kira2 dlm pkl 4:30 am], sewaktu saya nak ke tandas, tetiba je lampu ruang atas berdekatan tangga tu tak mau nyala..agaknya terbakar light bulb tak. Saya dah bgtau hubby masa skype tadi. Aduhai..manalah saya sampai nak tukar bende alah tu. Lagi 1, saya ni bukannya reti nak pasang2 tukar light bulb. last2, hubby srh tunggu kepulangannya nanti..hahah..maknanya sepanjang sploh hari nih, bergelapla kami kat area tangga & ruang atas tuh. Hoh..tetiba saya jadi takut nak ke tandas malam2..

No comments: