Sunday, 29 March 2009

Panjang Akal

Sejak dua menjak ni Izzah asyik nak berpegang..berdukung je.
Taknak pula dia duduk atas chair nya tu.
Kat bawah atas duvet pun takmau baring juge.
Tido malam2 pun nak tido atas lengan ibu.

Haa..masa ni bb tgh lenaaa sgt tido.
Ada napkin dlm mulut dia.
[sekejap je keadaannya begini, pastu sy akan tarik pelan2..]
Ibu candid bb jap.

Bila bb asyik nak melekat je..sy rasa susah hatila.
Susah nak wat keje rumah.
Dlm masa yg sama nak kena layan 2 org lagi tu.
Sekejap baik, sekejap tak baik.
Sy pulak tak boleh tgk rumah bersepah.
Jadi, kepala sy pun pusing2.
Kadang2 hangin 1 badan..huh!
Tahan org dulu2 anak ramai2.
Camnalah agaknya diorg handle semua sekali.
Patutlah mak2 suka berleter.

Sy rasa bb dah panjang akal.
Dah tahu beza mana yg best, mana yg xbest.
Sbb tu lah dia asyik nak bertempek je dgn ibu.

8 comments:

fa10 said...

baby fulltime bf ni mmg gitu ler gamaknya..manja ngan mak lebih2. uzma pun mcm tu jugak, masak pun berdukung. bb u cute la...putih melepak

hnyhar said...

fa10,
agaknye mcm tu la kot..sy pun masak siap pakai bb sling lg..manja sgt,tu kdg tu kakak dia jeles..putih ke..hmm..melepak tu taklaa..biasa2 je fa10..

iu @ wid said...

alololo.... tenangnye muka dia tido.. cute...

a aa.. sy pon same..x suke tgk umah sepah2.. pastu klu sepah..aa.. mule la.. siaplah sume nt nk kena leter ni..hihihi.. tp kalu ngh stress biokan aje dlu.. wat slow2.. tensen sidiri yg tertekan nt.. sbenarnye x sepah mn pun..hikhik.. biasala.. anak2 kecik2.. reramai.. dorg la peneman sy ketika kat rumah ni..penghibur hati & pengubat duka laraa....

tp yg beshnye..dorang sume ni anak papa..!! melekat nye kat papa dier je.. klu papa dia ader,..mama diorg ni garang... hohoho

HudaHanif said...

izzah pun cam abg n kakak dia..tak nk lepas napkin..hehe..tak sabar nak dukung izzah..berat tak? tgk mcm lebih besr je dr abg n kakak dia.

hamzah said...

bb memang macam tu, manja dgn maknya, kalau tak susah ayah nak tidur

hnyhar said...

[iu]
bila tgk bb tidur rasa mcm nak gigit je..geram.skrg ni mulut dia bising sgt..suka jerit kuat2..hahah.pompuan la katakan..

hmm..mmg anak2 ni lah peneman akak time sunyi..wpun kdg tu diorg suka wat sepah umah & bising2..tp itulah sbnrnya hiburan di rumah..huhuu.mulut ni pun kdg tu kuat gak berleter..nak tenangkn perasaan sndiri..kih3.

ibu i pun leh thn gak garangnye..sbb tu time ayah diorg blk..atau ada kt umah, diorg melekat & manja2 ngan ayah, bkn ibu..heheh.

hnyhar said...

hudahanif,
aah..tp masih blh di control lg..tp bila ada npkin dia senang tido n diam sikit.tp, bahaya nak kasi napkin kat bb tkut dia tertutup muka nnti..dia dh dkt 6 bln..xtaulah berat ke x sbb hr2 dukung..xtau bezanya..nnti dukung sndiri..

hnyhar said...

hamzah,
penngunjung baru eh..slmt dtg ke baytulkifli!
huh, bapak budak mmg camtu..'penyabar' je esp malam2.isk3..