Sunday, 22 March 2009

A Message to Me

Hr ni sy berasa amat sayu..bila sy buka baytulkifli, sy lihat ada 1 pesanan buat sy yg dtgnya drpd seorang anak didik sy di SMAP Labu. Sebetulnya dah lama sy tak menerima berita ttg Afiq [namely MOHD AFIQ HIDAYAT ZAILANI].

Tugas seorg yg bergelar guru secara zahirnya mmglah menyampai & memindahkn ilmu. Tetapi,pd hakikatnya beliau bertanggungjawab utk mendidik pljr itu dr segenap aspek..bkn setakat memperkenalkn subjek itu saja..saya harap usaha sy selama ini diberkati Allah SWT. Sy kira itu adalah ibadat sy [walaupun setiap bulan dpt gaji]. Hanya Allah shj yg tahu ttg hati ini. Lagipun, kamu semua adalah amanah Allah buat saya. Kelak di hari perhitungan saya akan ditanya...

Buat Afiq,
TAHNIAH atas kejayaan dlm SPM 08.

Teruskan perjuangan untuk mencapai cita2 murni itu..
Tabib..
Hafiz ..
Mujahid..
Syahid..
Saya doakan Afiq berjaya kelak. Amiin.


{Pesanan drpd seorang anak didikku}

assalamualaikum w.r.t
ana ucapkan pada seorg insan yg
pada ana..sgt bmakna insan ini
ilmu yg dicurahkan sgt ana hargai..
itulah..
ustazah hanani..
mualimah li maadah lughatul arabiah al aaliyah
padanye ana diperkenalkan bahasa arab tinggi...
syukran ya muallimah

ustzh,
di kala ana mcoret tinta2 ini utk enti..
ana sgt trase ukhuwah itu manisnye melebihi apa yg dpt dirasai oleh pancaindera manusia..

ana skrg mghfal quran..
ayat2 cinta Allah,RAbbi ilahan waahidan
di DARUL QURAN,JAKIM
sbuah maahad tahfiz..
dan insya-Allah
akan habis juz 8 miggu nie

ana mrancang utk medic di eropah
bsame hidayah brhanuddin
mncari ilmu Allah..
yg luas nye..
hanye Allah yg tahu..
alhmdllh,berbekal 11a1 n gce-o a1
ana yakin...
akan sebar Islam di sana

tyme amik result spm ari tuh
ana bgi hadiah utk cikgu2 yg ajar ana
dr f1 smpi f5
tpi utk enti..
A1 shjlah hadiah yg dpt ana beri..

ustzh,
doakan ana dpt jadi ibn sina..
doakan ana dpt mati syahid
doakan ana dpt sebarkan Islam spnjg hidup ana

ana dlm ktakutan sbnrnye..
ana tau...spm,one dot for an opening to my new life..
to choose mardhatillah as my aim..
n to bhold Islam as Ad-din..



Mohd Afiq Hidayat Zailani

8 comments:

izuan murat said...

Alahai..syahdunya msg dia..

Pandai a'lim orgnya ye..

Alhamdulillah..

Mst bangga n syukur n hepi n btuah mpunyai student mcm dia kn!

P/S: Kte ttau nk address u dgn nma apa..? nti bgtau eh!:)

hnyhar said...

izu,

Alhamdulillah..ni bdk baik kat sekolah. dia cukup ssh hati kalo xfaham apa yg kita ajar dlm kls. dia akan jumpe dan dah betul2 fhm baru dia akan berlalu. kebanyakannya mcm tu students kat sana. sejuk hati mak ayah dia kan. wish my children will be like them too.

ermm..sy tak fhm..apa maksud izu kat pesanan tu..nama sy ke?

nama sy, Hanani Harun. nama pena blogger hnyhar [sbnrnya ini short form utk hanani harun].

hamisya said...

ooo..baru lah tau nama akak sebenarnya..

hnyhar said...

hamisya,

hahah..baru tahu ye..selama ni guna "hnyhar" je.

iu @ wid said...

owh bru tau..nm.. hihihi.. sejuk hati cikgu yg mengajar.. dapat anak didik cam ni..

tahniah kak hani..:) eh betul ke nama..ni.. ;)

hnyhar said...

sejuuk sesangat. lagi sejuk kalo anak sendiri jadik mcm ni..kan?

ada jgk yg pggil dgn nama tu, masa dolu2. ok je.

Anonymous said...

Assalamualaikum..
Nama saya lokman hakim..
Smap labu.. Dlu satu kelas dgn afiq la..
Ntah la ustazah masih igt kt saya ke x lg..
Mnx maaf x pnah cntc ustazah lps ustazah pndh dr smap labu.. Bkn xnk cntc.. Tp bru ari ni dpt jmpe blog ustzh.. Huhu.. Sy tersilap salin email ustazah.. Boley x sy nk tau email ustzh?? Hmm.. Sy nk mnx maaf klu selama belajar dgn ustazah.. Ad wat silap atau terwat hati ustazah sakit dan sebagainye.. Huhu.. Xpnah ad niat pun wlupn sket.. Terima kasih bnyk2 sbb ustazah sgt baik dan pandai mengajar kami.. Sabar dgn kerenah kami.. Dan sbginya.. Sbnrnye sy sgt seronok dpt bljr dgn ustzh.. Penerangan ustzh sgt jelas.. Mudah difahami.. Dan ustzh nmpk ceria spnjg mse.. Haha..utk pengetahuan ustzh.. Sy skrg tga wat persediaan 2 tahun kt um.. Under biasiswa jpa.. Ijazah kejuruteraan akademik jepun.. Bru je 2 mggu msk sni.. Doakan la sy dan kwn2 laen berjaya di sini.. Di jepun nnti.. Di dunia.. Dan di akhirat kelak.. Ok la.. Terima kasih.. Assalamualaikum..

hnyhar said...

[luqman hakim]
waalaikumussalam..apa plk xingatnya..yg hidung mancung tu.

TAHNIAH..syukur awak dh berjaya cemerlang dlm spm..sy doakan awak terus mengukir kejayaan di menara gading.

email sy:
hnyhar@yahoo.com