Saturday, 21 March 2009

Selamat Jalan Ayah

Hari ni dtg juga akhirnya. Huh.
Hari ni sy dan anak2 terpaksa berjauhan sekali lagi dengan abang.
Hari ni abg dijadualkan berangkat semula ke Dubai untuk menyambung kembali tugasan internshipnya. Flight ayah jam 4:45 ptg ni di Newcastle airport dan dijangka tiba jam 6:00 pg [wktu Dubai], kira2 jam 2:00 pg waktu UK.

Lama juga ayah bersama kami.
[baru ada kelibat org lelaki dewasa dlm rumah]
Ameen & Iffah pun asyik melekat je dgn ayah.

Walaupun berat rasa di hati menanggung ujian ini namun kami mesti laluinya dgn tenang dan 'cool'. Ingat..cuma sebentar saja. Lepas ni kami akan bersama semula seperti dulu.

Semoga berjaya ayah..dgn tugasan tu. Kami doakan moga misi ayah juga tercapai nanti.

Rasanya ayah xsihat tu..td pun muka ayah moyok je.
Mungkin jangkit ngan kami kot.
Get Well Soon ayah..
Take a good care.
Miss you.


8 comments:

izuan murat said...

Oh ayahnya out-station lg..

Sabar n tk care ye..

Hrp anak2 n ibunya dh sht...:)

hnyhar said...

izu,

aah..ayahnye xde balikla. nak buat camne bende tu 3 bln. tgh bln mei nnti br hbs. insyaAllah jika diizinkan kami sekeluarga akan ke sana bln 4 ni. dah book tiket daah..he3.

fa10 said...

berjauhan dgn keluarga mmg la sedih...seronok tu dpt gi dubai sama2..mcm 4z

UnGu VioLet said...

sabar yer kak.. jauh2, rindu makin bertambah kan...

.:.nurhidayah.:. said...

assalammualaikum ustzh

ustzh ade komen dr afiq hidayat.
die x dpt bg kat cni sendri sbb x de google akaun.
sy tlg smpikn msj die.

assalamualaikum w.r.t
ana ucapkan pada seorg insan yg
pada ana..sgt bmakna insan ini
ilmu yg dicurahkan sgt ana hargai..
itulah..
ustazah hanani..
mualimah li maadah lughatul arabiah al aaliyah
padanye ana diperkenalkan bahasa arab tinggi...
syukran ya muallimah

ustzh,
di kala ana mcoret tinta2 ini utk enti..
ana sgt trase ukhuwah itu manisnye melebihi apa yg dpt dirasai oleh pancaindera manusia..

ana skrg mghfal quran..
ayat2 cinta Allah,RAbbi ilahan waahidan
di DARUL QURAN,JAKIM
sbuah maahad tahfiz..
dan insya-Allah
akan habis juz 8 miggu nie

ana mrancang utk medic di eropah
bsame hidayah brhanuddin
mncari ilmu Allah..
yg luas nye..
hanye Allah yg tahu..
alhmdllh,berbekal 11a1 n gce-o a1
ana yakin...
akan sebar Islam di sana

tyme amik result spm ari tuh
ana bgi hadiah utk cikgu2 yg ajar ana
dr f1 smpi f5
tpi utk enti..
A1 shjlah hadiah yg dpt ana beri..

ustzh,
doakan ana dpt jadi ibn sina..
doakan ana dpt mati syahid
doakan ana dpt sebarkan Islam spnjg hidup ana

ana dlm ktakutan sbnrnye..
ana tau...spm,one dot for an opening to my new life..
to choose mardhatillah as my aim..
n to bhold Islam as Ad-din..

slm syg,
jumpe ana di ym
dna_doubledimple@yahoo.com
(mohamed afiq hidayat zailani)
spm08
smapian04-08

p/s-->TLG BG EMAIL USTAZAH,YM KE..

iu @ wid said...

ala sedeynye.. duk jauh lagi...;(

tp biler dgr kak nk g dubai bulan 4 nt tak jd nk sedey..heheh.. mesti sonot.. ;)

jap je lagi nk bln mei.. sabar slalu yek kak.. takpe..sy leh teman kan akak kt dlm alam maya ni..hihihi

hnyhar said...

fa10,

memang sgtlah sedih..apatah lagi bila tinggal di rantau org.

hmm..seronok.di sana nnti kami tumpang rumah kwn hubby. living cost kat dubai tggi sgt.xmampu nak sewa bilik.walau dpt gaji [kalo duit msia dah kira byk] tp bila dok sana, nak sewa bilik pon xlepas..waduh!kesian hubby..

mcm 4z&ina mmg diorg dok sana sebulan.mrk pun bgtau bende yg sama..everything is MAHAAAAAL...huuu

hnyhar said...

[unguviolet]

tima kasih. insyaAllah, kami bersabar dgn semua ini. yakin dgn janji-Nya...pasti ada hikmah di sebalik semua ini, kan?

[nurhidayah]

ya Allah..pjgnye mesej afiq. terharu sy dibuatnya..tp kan..bila sy double-check, mmg ada comments dr afiq entitled as anonymous. apapun, tima ksh hidayah..sbb sampaikn mesej ni. good gurl hidayah!

[iu]

mmg sedey tp xpelah nk wat cmne..hidup mesti diteruskn..

haa..yg tu lah yg jd pengubat kesedeyhan tuu..

oww..mmg itu yg sy hrpkn..wpun di alam maya namun ttp jd sahabat setia, teman di kala ssh & senang..itulah shbt yg sbnr..tq

semoga persahabatan yg terjalin diberkati-Nya.