Saturday, 28 February 2009

: : Simple Brownies : :

Semalam masak ni..1st time buat. Dah lama nak cuba buat, asyik bertangguh jer. Sy takde bekas 4 segi yg kecik la. Ada yg besar je. Jadi, brownies sy ni jadi nipis secoet je. Kamera close up je nmpk cam besar tu. Jgn terpedaya pulak. Mesti Kak Fiezah nak resipi kan..okeh, sy tepek ni sekarang juga. Senang sgt. Ameen & Iffah suka sgt mkn ni. Dah habis dah pun. Tak sempat nak bg jiran..

SIMPLE BROWNIES
{dipetik drpd MyResipi.com}

Bahan2:
115 g butter, cairkan & sejukkan
1 cwn gula halus
1/3 cwn serbuk koko
1 sudu teh esen vanila
2 biji telur
1/2 cwn tepung gandum serbaguna
1/4 sudu teh baking powder
1/4 sudu teh garam (optional)

Cara2:
1. Campurkan butter, gula, esen vanila & telur. Kacau rata.

2. Masukkan tepung, b.powder, garam & serbuk koko yg telah diayak bersama2. Kacau sebati.

3. Tuang adunan dlm loyang 4 segi yg digris & dialas baking sheet. Sy campak choc. chips bbrp ketul utk double kan rasa choccy.

4. Bakar pd suhu 160 C selama 20-25 minit. Dah masak tu, nak deco pape pun sukati la..sy tak buat apa2 pun. Takde bahan..plus malaaaas..hehehh.



Hmm..nampak cam besar je kan..yg sebenonye kecik yg amat. Tapi, rasanya sedap.

2 comments:

UnGu VioLeT said...

erm... yummy tue kak.. postkan utk mar skit nih.. :)

hnyhar said...

mar,
apa2 saja yg ada coklat, mmg yummy kan mar..sama mcm kek coklat mar tuuu..nyum2.

psst..akak ni penggemar coklat.hahaa..