Friday 20 February 2009

: : Best Chocolate Moist Cake : :

Tadi..buat ni..ha3..nak lepas perasaan sebenarnya ni.. perasaan terbuku jer..ingatkan orang jauh di mata..drpd asyik dok teringat je, baik saya buat sesuatu yg saya suka..ini diaa..abg, kek coklat moist. Kawan pun ada bg rasa kek coklat moist yg dia buat hari tu..sedaaap sgt. Next time, nak buat yg style dia plk..

Bagi jiran sket..kami nak mkn ber4 [tolak baby] tentunya xhabis kan..abg pun, kalo dia adaa..dia xberapa gemar mkn kek..kecuali masa tgh panas, baru2 masak..haa, yg tu je dia makan.

Untuk rujukan, boleh lihat sendiri di fotopages Rinnchan. Tapi, saya letak je resipi kat sini, untuk rekod saya juga.

BEST CHOC. MOIST CAKE

Bahan2:
2 1/2 cwn tepung gandum
1 cwn butter
6 sudu besar serbuk koko
3 biji telur
1 sudu teh garam
1 1/2 cwn susu segar
1 1/2 cwn gula kastor
1 1/2 sudu teh soda bikarbonat
1 1/2 sudu teh esen vanila


Cara2 Membuatnya:
- Panaskan oven pada suhu 175 C.
- Griskan loyang kek dgn butter.
- Ayak tepung, soda, serbuk koko & garam.
- Pukul butter & gula sampai kembang & ringan.
- Masukkan telur satu persatu..kemudian, masukkan esen vanila.
- Akhir sekali, masukkan tepung berselang seli dengan susu segar sampai habis.
- Bakar selama 40-45 minit..tp tgk oven masing2 laa jgk.

Topping tu saya merekacipta sendiri je..saya suka topping yg basah & moist. Baru sedaap makan..tapi, tulaa..yg ada dlm stok cuma yg cepat beku tu..jd akhirnya dia membeku jugaa..degil tul..


Sebelum dimasukkan ke dalam oven.


Hmm..dah potong sikit..sbb nak kasi bebudak sebelah rmh ni..


Sedia untuk di ngap2..


Org Dubai nak rasa taaaaak..
He3..

2 comments:

Anonymous said...

sangat sedap..lapa..huhu

hnyhar said...

aten.che.fatin,
tima kasih dtg baytulkifli. nak ke? ngangaa cepat!