Thursday, 24 July 2008

Bungkusan Misteri 2

Alhamdulillah..tanggal 22 Julai lalu kami telah menerima bungkusan drpd atuk & nenek Kelantan. Lama juga kami menunggu ketibaannya..adalaa kira2 2 bulan 3 minggu. Apapun terima kasih byk2 untuk atuk, nenek, mama & cikcu kerana bersusah payah untuk mengirimkan brg2 ini kepada kami. Thanx to Shifa (org Malaysia yg dok kat rmh kami yg dulu)krn mewakilkan diri menerima parcel ini merangkap menyimpan di rumah beliau sementara kami mengambilnya.

Hmm..lihatlah budak dua org nih..dah tinggal pinggan nasi sbb xsbr2 meminta ayah menyelongkar kotak putih ni.

Parcel ni dialamatkan ke rumah sewa kami yg dulu kerana masa berurusan dgn abah & ma..kami masih tinggal di sana dan belum ada ura2 berpindah lagi.Nyarislah org Malaysia jgk yg stay kat rmh tu selepas kami..jika tidak susah jugaalah nak dptkan parcel nanti.
Nama atuk..kesian atuk penat angkat kotak ni..yg blh tahan beratnya..nak terberak jugalah mengangkatnya..(aku agak je..sbb aku bknnya bleh angkat pon..nnti xpasal2 ada yg terberanak plk). Abah pos ikut laut je sbb nanti boleh isi banyak brg kan..
Kelihatan abang sedang tekun mengerjakan tali yg memintal2 kotak putih ni. Rupanya macam tali kambing jer..tapi lagi cantikla sbb colourful. Kan bagus kalo wat tambat leher kambing nih..iyelah, ntah2 dah lama kambing tu teringinkan tali warna-warni cenggitu..kan? (teringat kambing2 kat kampung aku dulu yg sentiasa tak bertambat..usahkan nak tambat..tali pun xde kat tengkuk kambing tuh..habih pokok bunga aku kena ngap kat depa).
Kesian Iffah..lama dia tunggu ayah bukakkan kotak tu..tp tetap sabar..sampai meleleh air 'lilo' dia..
'Ayah..meh Ameen tolong ayah bukak tali ni..Ameen kuaaat'..kata tukang sebok nih..
Haa..dah terbukak pon..waaaaah..banyaknye barang..paling atas semestinya SMAX (sebut gaya cik joh & konco2nya).Kih3..Ameen tahu smax tu dtg dr dlm kedai nenek.
Yei..yei..dapat duaa!! Amboi anak2ku nih..
Laa..awat jadi lagu nih..sorang pejam mata rapat..sorang pulak mata terpeleot..seronok sangat agaknya depa berdua nih..tu pasal mata jadi lagu tu..
Haa..inilah dia hasil korekan kami anak beranak dr kotak tu..huh..banyak banget barangnya. Alhamdulillah..sampai juga hajat abang nak makan keropok segera cap pinggan tuh..terus dia amik, bukak & ngap dgn berselera sekali walaupun sedar diri sedang batuk. Macam2 adaa..haa..pesanan untuk TEH..cepat2la dtg rumah kami..tapi siapkan dulu projek tu..nanti kami simpan bekalan untuk teh juga. Tapi..kalo lambat..jangan mare ye..takut kami ter'ranggos' habis plak..ahaks!!
Nampak x Iffah dah pakai tudung tu.. seronok sgt dia dpt tudung baru.
Laa..ni pebenda plak nih berbungkus2 nih..macam2 kaler lak tuh supit (plastik) dia..hmm kalo nak tahu inilah makanan yg kami tunggu2..yg sememangnya tiada kat sini..dan kami sendiri pun bawak bekal sedikit sgt masa dtg sini dulu..guess what..shhh.













4 comments:

Miim said...

keropok cap pinggan tue mmg yg terbest di abad ini...

yg bungkus2 tue ikan bilis eh...waa, leh wat kenduri ikan bilis nie

hnyhar said...

aah..memang sedap pun kan? nak ker?

yg bungkus2 tu..ikan bilis + keropok ikan yg belum digoreng. bleh la wat kenduri ikan bilis tuh. nanti kite kirim kad jemputan kenduri..hik3.

4z dan Ina said...

wah, bestnya ameen & iffah dapat parcel darpda atuk,nenek yer...wow ikan bilis, stok setahun ke tu? ihik..ihik. boleh masuk dlm freezer nak kasi tahan lama

hnyhar said...

hihihii..atuk yg kirim banyak..alhamdulillah..rezeki. maklumlah kami ntah bila dapat balik Msia bkn mcm org tu kan.ikan bilis tu memang kena smpn dlm freezer..tu pun dah hapak sket sbb dah lama berkurung dlm kotak.