Monday, 7 July 2008

The Birthplace of William Shakespeare 1564-1616

Atas cadangan Pok Tih Latih..kami sekeluarga menuju ke tempat kelahiran William Shakespeare Sabtu lalu. Tak masuk rumah dia pun. Cuma bergambar2 sekitar bandar tu je. Nak naik bus tour pun boley..tp kami xnaik pon. Kali ni kami naik River Cruise lak. Best jugaa..Tgk nnti kat bawah ek..

Ayah, ibu & Iffah dah posing cun2..cuma Ameen lak yg tak bg kerjasama..hmm..

Ibu & Ameen. Belakang kami adalah bandar kecil tempat lahir Shakespeare..ntah apa nama bandar ni..aku lupa plak..sori..

Ibu & Iffah..akhirnya berjaya bergambar bersama..

Iffah sempat petik bunga yg dok kat depan rumah Shakespeare..waduh2..cepat2 kubawa lari..



Kami naik River Cruise..tambang sebenarnya GBP4.50 untuk dewasa dan free untuk kanak2 bawah usia 5 tahun. Tapi, kami baca maklumat ni slps naik bot tu. Kami dah pun bayar pd dia GBP 13 untuk 2 dewasa (GBP8) & 2 kanak2 (GBP5). Kui3..adakah kami yg bersalah krn lmbt tahu bende ni? Atau mereka yg bersalah krn memalsukan pernyataan yg benar. (sebenarnya xde info board pun describing the fees. Sblm naik tu kami dah tanya brp tmbg dia tp tuan bot tu kata, jgn risau..naik dulu. Chess..menipu den ruponyo).
Abang dgn 'habuan baru'nya..

Ameen & Teh.

Masa ni dah keluar dr bot. Nak tangkap gambar juga dgn bot nih. Berikut pemandangan2 yg dinikmati ketika bersiar2 menaiki bot sungai. Cantiik..




1 comment:

Charlot said...

People should read this.