Saturday, 16 January 2010

Bertih Izzah



Inilah rupa Izzah yang dijangkiti bertih. Setakat hari ini, bertihnya dah mula sampai ke betis..di kaki masih belum ada. Maknanya, dah hampir satu badan dah naik. Setiap kali tukar nappy, saya akan lumur calamine lotion kat tempat biji2 bertih tu. Nampak macam dah kering sikit. Alhamdulillah, malam tadi pun Izzah dah mula tidur lena..jaga pun sebab nak susu. Badan pun dah tak panas lagi macam semalam dan kelmarin. Hari ni pun dah mula makan nasi ayam..roti & chocolate spread..kek..buah..sebelum ni takde apa yang dia sentuh, sebab kat atas dan hujung lidah pun ada bertih.

Saya berdoa semoga Izzah lekas sembuh..dan ceria macam sebelum ni. Kesian lihat dia sakit dan menjerit2 tiap kali tersentuh biji bertih yang masih fresh tu. Tapi itulah, ada hikmah Izzah naik bertih kat sini, sekurang2nya ibu ada nak jaga dia sepenuh masa. Jika naik kat Malaysia belum tentu dapat jaga betul2..mungkin saya dah susah nak diberikan cuti lagi memandangkan dah lama bercuti panjang...

5 comments:

fa10 said...

mmg beso dio la, hok no2 keno lg teruk drpd hok no1. kesian izzah, habis satu badan. Ameen keno doh ko?

MY HEART said...

Ala.. kesiannya izzah,

semoga izzah cepat sembuh yer... aunty doakan sentiasa..

kak,

cer bagi air kelapa.. kat sana ada x???

hnyhar said...

fa10, ameen dah keno..maso d msia hr tu..teruk jgk..iffah jah yg tak teruk mana..

my heart,
aah sian dia..mkn pun br nak selera..dah susut sikit bdn dia ni..terima kasih aunty kakak.

ada air kelapa, kena beli sebijik kelapa kat kedai..xgi beli lagi..

iu rf said...

alo ciannya dia....
semoga cpt sihat jijah..

gg jijah de baper..
comey la jijah xnpk gg...hehehe

hnyhar said...

iu,
tq..

gg dia dah nak masuk 4 btg..tp yg ke-4 tu masih hujung gg yg kelihatan..piyah dah byk ke gg?