Thursday 25 December 2008

Ameen's Handicraft

Handicraft yg Ameen buat di sekolah menjelang Krismas.




Melihat biji2 labuci dan glitter yg melekat di topi ini membuatkan aku teringat tatkala Ameen meratah oat dengan lahapnya sekembalinya dari sekolah. Aku dan abang masing2 kehairanan..sejak bila pulak si Ameen ni suka makan oat. Oh..mungkin sebab teacher yg kasik, so dia tersangatlah excited sehinggakan dia boleh makan oat mcm tu jer. Apa saja yg teacher cakap @ bagi, mesti diutama dan dibanggakan.

Tapi, apa kaitannya dengan glitter tadi?

Kaitannya, si Ameen ni makan oat yg bercampur dengan glitter yg warna-warni tuu..tu pun setelah ibu tengok dan amati betul2..iyelah naik pelik jgk bila si anak teruja makan bende yg tak pernah2 dimakannya. Tu yg tergerak hati nak check plastik yg dipegangnya. Terkejut banget aku bila lihat mulut Ameen disinari kilauan glitter..Oh! Anakku dah banyak telan bende alah ni..

Terus aku capai plastik berisi oat dan pujuk dia makan kuih yg Kak Zue bagi..huh..nasib baik dia mahu.

Sedih aku bila tgk Ameen..yg teramat menyanjungi gurunya hingga sanggup menelan oat yg x prnh disukainya..yg si cekgunya pulak, kenapalah di baginya oat yg ada glitter tu. Kalaupun ianya sekadar sisa decoration utk artwork, dia xboleh nak kasik2 pd budak2..diorg ni manalah tahu glitter tu xleh makan.

Kasihan anakku..

No comments: