Friday 11 March 2011

Sudah Hampirkah..

Hari ini dunia dikejutkan dengan berita gempabumi di utara Jepun yang bermagnitud 8.9, akhirnya membawa kepada tsunami setinggi 33 kaki yg membinasakan hampir kesemua area northeast Jepun itu. Malaysia juga harus berjaga2 terutama sekali bagi mereka yg tinggal berhampiran laut di Sabah. Kemungkinan gelombang tsunami akan turut memberi kesannya di perairan Sabah juga. Diharapkan tiada kejadian buruk yang akan berlaku di sana.

Tahun ini banyak sekali menyaksikan kemusnahan alam semulajadi..tidak kurang juga revolusi2 dunia yang sedikit sebanyak perlu kita ambil iktibar di atas apa yang berlaku. Semoga kejadian yang tidak diingini, mohon dijauhkan daripada keluarga kita. Moga dengan datangnya ujian Allah ini, akan merangsang semangat baru dalam diri kita supaya kita menjadi lebih dekat dengan-Nya...meningkatkan keimanan yang pasang surut hanya kepada-Nya..agar kita turut berada dalam golongan mulia dan terpilih yang di sebut2 di dalam al-Qur'an..amin ya Allah!! Kuatkanlah semangat dan iman kami...

3 comments:

lady lavender said...

Amin..semoga kita & keluarga sama2 terpelihara. Ujian demi ujian utk menyedarkan kita supaya mengingati kita sebenarnya dah hamppir dgn dunia ahkir zaman.

Unknown said...

mashaAllah..
tkejot jgak sy dgar ustazah.
truk gak tu..

hnyhar said...

lady lavender,
betul tu..kita yg xtahu bila masanya yg sebenar..yg pasti, sudah hampir..mungkin 'around the corner' saja..moga kita makin menambah amal dan segera menyucikan diri dr dosa2 lalu...

faiq,
hmm..sy pun terkejut...hari ni dpt pula berita gunung berapi kat indonesia meletus..nmpknya mmg ketara sekarang ni, tanda2nya sudah kian dekat..ya Allah! Tetapkanlah iman kita semua..