Monday 30 June 2008

Lampeter, WALES Part 1

ABERAERON
Kami singgah di sini untuk mengamati & menikmati keindahan lautan saujana mata memandang..Kiranya ini tempat pertama yg kami kunjungi sepanjang berada di Lampeter. Waktu ni, abg dah hbs present paper, jadi apa lagi, kami pun chowlaa jalan2..




Ameen & Iffah toon-toon dlm push chair. Depa semua ni baru bangkit tido..jd muka pun monyok semacam je..


Uii..ayaaah..posing enggan juga ke..style ni..

Subhanallah..cantiknya..terasa segar dan tenang tatkala dapat menghirup udara pantai sebegini..terasa dekat di hati dengan Maha Pencipta segala keindahan di mukabumi..amat luas lautan ciptaanMu..terasa sungguh kerdil diri ini..

Iffah sedang merenung keindahan pantai..dgn pertanyaan..'ayah, boleh x kakak nak mandi?'



DI PERTENGAHAN JALAN...
Gambar di bawah ini di'snap' semasa kami on the way ke Aberystwyth Castle. nyarislah ada tempat berenti..cantik sungguh lautan & padang rumput dilihat dr jauh..



Indah sungguh pemandangan ni..si biri2 pun khusyuk je meragut rumput2 segar di pdg ragut tanpa menyedari kehadiran kami berposing di situ..

THE ABERYSTWYTH CASTLE
Kami enjoy sangat dtg ke tempat ni. Banyak pemandangan indah yg dinikmati di sini..tatapilah gambar2 yg dipaparkan di bawah..sebenarnya ada byk lagi tp nnti byk plk..






Cantik bukan senibina yg terdapat di bandar Aberystwyth ni..susah betul nak sebut nama tempat ni..lahjah Wales la ni..school (sekolah) pun jadi ysgol. Camne ntah nak pronounce betul2..huuhuu..


Ada adegan 18sx kat sebelah waktu kami nak posing ni..nasib baik abg pandai sengetkan kamera..kih3. Ameen tutup mata (sebab kami dah ajar dia supaya ttp mata bila adegan cenggitu dlm tv)..inikan pula live..

Penjara zaman dahulukala..Iffah tgk apalah agaknya tu..

4 comments:

MalayConfinementLady said...

mcm penah pegi je tempat nie...

hnyhar said...

ye ke..hik3..dah demo dok kat sanaa..mestilah cam penah pegi..haa..nnti dtg durham plk k?

Eridzhuan Zhaieno said...

Sayangnya puan dan tuan tak ke Tenby. Tenby dari Lampeter rasanya lagi dekat kalau banding dari Swansea. Hari sabtu dan ahad tu lah saya ke Tenby.

hnyhar said...

Eridzuan Zhaieno,
Tenby tu di mana yaa? Maklumlah kami baru menjejakkan kaki ke Wales..byk lg tmpt2 yg kami xtahu namanyaa..yg pelik2 untuk disebut.