Friday 28 January 2011

Tetamu dari Malaysia

Baru2 ni, beberapa hari sebelum kedatangan kawan2 dr MISG, kami juga menerima tetamu dari Malaysia. Salah seorang daripadanya adalah rakan lama suami sy sewaktu di Idrisiah dulu. Yang sorang lagi ni, datang untuk melihat anak buahnya konvo di University of Durham. 3 hari 2 mlm juga mereka menginap di rumah kami.

Iffah tersipu2 malu tiap kali bertentang mata dengan pakcik tu yang mesra dengan panggilan 'atuk'. Atuk tu faham, Iffah rindukan atuk kat kampung. Apa lagi..si Iffah terus bertempek tepi atuk setelah di 'semawa' beberapa kali oleh atuk :P . Kasihan anak kami..kempunan kasih atuk rupanya.

Masa diorang pergi ke konvo, kami pula masa tu terpaksa ke Liverpool UK Border Agency untuk urusan visa [biometric]. Seharian jugalah kami tiada di rumah. Sampai Durham pun dah malam..kesian tetamu makan malam di rumah ustz Maszlee pula. Last2 sy masak 'nasi goreng sambal tumis' untuk hidangan supper malam tu. Heheh..sampai sekarang sambal tumis tu menjadi sebutan atuk.

Keesokannya, sebelum pulang ke Malaysia, mereka melancong ke Paris dulu. Hmm...bestnya jalan2 Europe ye. Kepuk2 sungguh poket atuk ni. Uncle Zaidi sudah tentulah, org kuat Majlis Belia Malaysia. Datang sini pun ada urusannya juga tu. Ok, senang2 bolehla datang lagi ke sini.

Iffah tersipu2 tepi atuk tengah supper..hehe..sori makan biskut kering je. Supper kan..

Masa nak hantar atuk dan uncle Zaidi balik.

3 comments:

lady lavender said...

bestnya teratak bytulkifli asik terima tetamu aje. sekurang2 terubat rindu iffah dgn atuknya :-)

Hamizah said...

seronok bila org Msia bertandang,kan..terubat rindu kat kg..

hnyhar said...

lady lavender,
hmm..moga bertambah barakah dan terbuka pintu rezeki..amiiin.

itulah, at least rindu iffah pd atuknye terubatla sikit2. dia rindu sgt kat atuk nenek tu sbb diorg berdua yg menjaga iffah sejak usia 2 bln smpai setahun 2 bln..

hamizah,
aah seronok..jom dtg sini pula, jd tetamu sy sblm sy blk kampung nanti :)