Thursday 30 September 2010

SMB Bermula

Hari ni Sekolah Melayu Bowburn memulakan sesi pengajian baru untuk sesi 2010-2011. Kali pertama mengajar anak2 dari kelas usia 7-9 tahun. Hari ni subjek BA. Sepatutnya ada 5 orang pelajar dalam kelas ni tadi tapi yang berjaya muncul hanyalah 3 orang. Mungkin ada aral la tu, jangan malas sudah.

Beberapa minggu dan bulan lagi komuniti kecil kami ni akan menyaksikan sebilangankeluarga yang akan pulang ke tanahair selama2nya. Ini termasuklah juga tenaga2 pengajar dan orang kuat SMB sendiri [pengasas SMB]. Kekurangan cikgu2 di SMB menyebabkan kami terpaksa bertindak memansuh beberapa subjek supaya dapat memberi laluan kepada subjek yg lebih penting, walau yg kena mansuh tu pun tak kurang pentingnya juga. Apa nak buat, dah tiada yang sanggup menjadi sukarelawan dan wati..masing2 sibuk dengan tuntutan tugasan phd mahupun 'kerja'. Nampaknya selepas bulan Disember nanti, tinggal 2 org saja cikgu yang mengajar..termasuklah diriku.

Apalah nasib dan masa depan SMB kelak..tiada siapa yang tahu..

2 comments:

Sofinee Harun said...

Salam Nani,

hari tu tak sempat nak penuhi jemputan open house sebab week day and time jamal kerja, sorry.

hnyhar said...

ummi,
wslam..tak apaa..nak buat mcmana kami buat hr kerja pula tu..sbb lps tu zul xde seminggu..open house kami smpai jam 8 mlm pun..hehe..xpe kak, xde rezeki..