Thursday 22 July 2010

Raja Sehari

3 Julai lalu kami menghadiri jemputan walimatul urus seorang sahabat MISG UK-EIRE, anak teruna kepada ustaz Daud di Leeds. Alhamdulillah dah sampai jodoh Qurratu A'yun dengan isterinya..yang namanya saya cuma tahu, Aini..nama penuh tak tahu. Nama mereka berdua pun dah lebih kurang saja maknanya. Mudah2an jodoh mereka berkekalan..berpanjangan kasih sayang sehingga ke syurga, insyaAllah.

Seronok dapat datang kenduri kahwin yang diadakan di UK. Ini kali keduala kami hadir ke majlis kahwin di sini. Kali ini sungguh meriah, tak ubah macam di Malaysia. Yg membezakannya cuma bilangan tetamu je. Yang lain, semua ada..udang panjat pun ada tau..he3..teringat udang panjat masa kenduri kahwin saya...banyak kenangan tu...kan2?




Kami makan nasi minyak macam kenduri di Malaysia..sedap. Dengar2, komuniti Malaysia-Leeds bergotong-royong memasak juadah dari menu utama, pencuci mulut dan hidangan pengantin. Saya ada ambil gambar makanan2 tu semua tapi entah kenapa susah pula nak upload dlm blog ni..slow pulak time orang tengah rajin nih.. jadi, sebelum mood saya lari, maka ada baiknya saya terus bercerita.

Ini gambar bersama kedua mempelai raja sehari..sejurus sebelum kami melangkah pulang ke Durham..

TAHNIAH A'YUN!!!!

No comments: