Monday 23 August 2010

Tetamu dari Jepun, Malaysia dan Cardiff.

Pada Julai yang lalu, kami menerima ramai tetamu. Semua gara2 Islamic Finance Summer School [IFSS] yang dianjurkan oleh SGIA, Universiti Durham. Tetamu dari negara matahari terbit adalah sahabat suami saya, Hakimi dari Universiti Kyoto. Beliau datang seorang sahaja, tidak menginap di rumah kami. Kami jemput beliau makan2 saja. Sebenarnya masa buat jamuan untuk Fauzi kami sekalikan dengan menjemput Hakimi..hehehe.

dari kiri: en Tahir, Fauzi, tuan rumah & Hakimi.


################

Sempena IFSS juga, kami menerima 3 orang tetamu dari Malaysia pula kali ini. Mereka bertiga adalah daripada Fakulti Ekonomi dan Muamalat, USIM, Nilai. Kami juga turut dicanang sebagai 'keluarga angkat' kepada mereka. Ada lebih kurang 25 orang yang datang semuanya, masing2 menginap di rumah keluarga angkat yang merupakan ahli durham_my. Lebih kurang 8 hari juga mereka berada di UK untuk program international visit khabarnya. Bertuahlah mereka, baru berada di tahun 2 pengajian sudah jejakkan kaki ke sini. Di harapkan mereka menggunakan peluang yang diberi semaksimanya, maklumlah yuran IFSS pun menjangkau GBP 500. Bukan senang nak sertai program ilmiyyah sebegini yang dihadiri oleh pelbagai alim ulama kewangan.. :P

dari kiri: Rafiq, en. Tahir, 'bapa yg diangkat' & Faris.

Ada 2 orang lagi tetamu kami iaitu Nuradli Ridhwanshah dan kawannya [xtahu namalaa] daripada Cardiff, Wales. Tiada foto dirakamkan, lupa.

Semoga dengan kunjungan mereka akan menambah keberkatan dan rahmat ke atas kami sekeluarga..amiin.

No comments: