Wednesday, 23 June 2010

Hari Istimewa

Awal Jun lalu kami telah meraikan hari istimewa insan yang penting dalam hidup kami. Ayah bawa kami makan2 di salah sebuah restoren halal milik orang Arab di Newcastle [Sulayman]. Ini merupakan kali kedua kami menikmati makanan di restoren ini. Sedap dan harga pula berpatutan. Jadi, hari tu, saya 'gantung' periuk belanga. [isk..kena bagi cuti juga..maid pun dapat rehat sehari seminggu..inikan pula 'mem' besar].

Kami makan hidangan buffet. Alhamdulillah, bersyukur dengan rezeki Allah. Terima kasih buat suamiku kerana belanja kami makan kat sini.



******** ^^^^ ********

Sesudah menikmati hidangan tengahari, kami singgah di kedai gunting di seberang jalan. Rambut ayah dan Ameen dah panjang benar. Nak harapkan saya, alamat sengetlah rambut mereka. Saya takde bakat menggunting rambut. Harga bagi kanak2 cuma 5 pounds dan dewasa 6 pounds. Hmm..murah juga kan.


6 comments:

UnGu VioLet said...

wadusss kak... btl2 terliur tgk nasi istimewa tue... :)

hnyhar said...

mar,
ehehe..mar kan ke terer masak..mesti kacang je nasi tu kan..alaa...apa susah2 terliur...ajak kawan pegi makan kat restoran turkish..abeh citer.. :)

min langley moor said...

kak nani,
cam menarik je makanan kat restoran tu..kat mana restoran ni n nama kedai dia?...harga dia camne pulak...

fa10 said...

Ni makanan kegemaran Awla ni, asal lalu kedai pakistan je mesti cakap hungry... hehehe

Izhan said...

Ya Allah... Berkatilah keluarga ini dengan taufiq & hidayahMu.. Siramilah hidup mereka dengan mawaadah, rahmah dan maghfirah Mu...

hnyhar said...

min,
sedap, tak ingatla nama restoren tu, padahal dah 2 kali makan kat situ..restoren dia warna merah gelap [maroon], dekat ngan service Jet. harga buffet dia xsilap gbp6.90 srg..

fa10,
mmg sdp pun..seronokla mama awla skrg dok dekat ngan bandar, boleh merayap sokmo..hi3 [patutla lappy dio minum cappuccino...buleh gati doh ko?]

izhan,
amiiin ya rabbal 'alamin..tenkiu fren!