Wednesday 24 February 2010

Dinner with Ayah's SV

Hari Isnin lepas kami telah mengundang Supervisor [SV] ayah untuk hadir ke majlis makan malam bertempat di rumah kami. Sudah lama kami simpan idea untuk menjemput beliau bertandang ke rumah ni, hanya masa yang tidak sesuai. Kali ini tak sangka pula 'menjadi' perancangannya. Alhamdulillah.

Majlis bermula jam 6 lebih. Seramai 6 orang students Dr Mehmet Asutay turut sama meraikan kedatangan beliau. Tiada masalah untuk mereka datang kerana kami semua tinggal berdekatan saja. Dr Mehmet ni merupakan 2nd SV abang selain Prof Rodney Wilson.
Beliau seorang muslim dan berasal dari Turkey. Pertama kali saya melihat wajahnya secara langsung.

Inilah juadah yang disediakan untuk mereka yang hadir. Sebagai tuan rumah, saya sangat berterima kasih kepada kawan2 yang turut sama membawa makanan berupa lauk2 dan dessert yang sedap2. Macam2 ada..saya hanya masak ayam golek, ayam bakar, telur dadar, karipap dan biskut [kuih raya].

Antara dessert yang ada..ada yang tak termasuk dalam gambar iaitu tart kastard strawberi & bihun goreng, sebab masa ambil gambar ni 2 menu tu belum sampai lagi..ehehe.

Abang kata banyak juga Dr Mehmet makan malam tu. Harap2 beliau sukalah masakan Melayu ni. Dengar2 beliau gemar akan makanan Thai.

Potong dulu jangan tak potong..karang ada yang malu2 nak makan.

Seperti biasalah, kaum lelaki dulu yang akan merasmikan. Risau Dr Mehmet tak biasa makan buffet, jadi kami buat style makan kat meja je..makan berhidang. Meja kat rumah kami ni pula kecil benar, kerusi pun ada 4 saja. Kesannya kena pakai banyak meja untuk letak semua makanan tu.

Antara pelajar perempuan yang hadir. Those powerful mums, as busy as bees..but still give the best commitment in whatever they do.

Selepas makan malam. Masing2 dah nampak kekenyangan untuk menyuap pencuci mulut. Banyak benda yang tak pernah dibualkan selama ini bersama SV dapat dirungkaikan malam itu. Sekali sekala adakan majlis seumpama ini bagus untuk mereka bertukar2 fikiran bukan sahaja tentang akademik & kerja2 phd malah mengenai kehidupan dsb. Sekurang2nya hubungan di antara SV dan anak didiknya sentiasa 'warm'.



Sebelum pulang, semua bergambar kenang2an bersama dengan tetamu yang dirai. InsyaAllah, lain kali jika ada rezeki boleh jemput lagi. Manalah tahu sebelum pulang ke tanahair nanti.

Terima kasih yang tak terhingga kepada Shifa & Zariman, Hanira, Ros Aniza, abg Syahmi, Fauzi dan abg Nizam.

** nampaknya mata ayah terpejamla pula time ni...


No comments: