Thursday, 23 December 2010

Salji Lagi

Semalam salji turun semula di Durham. Bangun pagi2 semalam kat luar dah memutih salji. Boleh tahan juga lebatnya, tapi lebat lagi yg hari tu. Kami harap yang turun dan bakal turun nanti takdela seteruk hari tu. Jika tidak susah juga nak ke mana2, terutama sekali bila tiba bab2 nak beli keperluan rumah.

Semalam juga kanak2 3 orang ni tak sihat balik. Tak silap saya, mereka baru je pulih dari demam tempohari [1st wave snow]. Tup2 demam pula kali ni. Dah tertulis nak berjangkit virus tu dan ditambah pula dengan keadaan cuaca yang sejuk melampau. Nasib baik dah cuti sekolah.

* * * * *

Hari ni salji turun juga cuma nipis dan tak lebat. Yang semalam pun masih ada dan belum cair lagi. Kami terpaksa keluar rumah juga hari ni. Bila dah menghampiri Krismas ni, minyak petrol wajib diisi penuh segera, jika tak ada kereta yang tak bergerak nanti sebab stesen minyak tutup musim2 raya ni.

Moga anak2 cepat sembuh. Tak seronok juga cuti sekolah jika mereka sakit2.

4 comments:

aimicomoot said...

smoge ank2 ustzah cpt sembuh ye!!!

hnyhar said...

aimi,
terima kasih. insyaAllah, mudah2an begitulah hendaknya..

ishamizu said...

Zahin n Iris dari sampai haritu tak baik2 lg selsema ni kak.

Get well soon to ur kids..kesian diorang ni kan..akk pon tk care k.

hnyhar said...

izu,
oh kesiannye zahin & iris..u all sampai sini musim sejuk..aduss..kesian kanak2..mmg diorg tahan sejuk tp, sejuk sgt pun blh jd demam juga. moga cepat baik la anak2 kita ni...