Tuesday 24 May 2011

Pirate's of Bowburn

Hari ni Ameen bawa balik DVD yang kami order dari pihak sekolah sempena penglibatannya dalam Primary Dance Festival. Sebenarnya DVD rakaman persembahan ini disediakan oleh Durham City School Support Partnership dan berharga GBP5.

Primary Dance Festival ini berlangsung di Gala Theatre, Durham selama 2 hari iaitu pada 21 Mac dan 11 April 2011. Persembahan Ameen ialah pada sesi pagi, 11 April tu. Sebenarnya, hanya kelas Ameen [Dolphins] yang terpilih untuk membuat persembahan dalam festival tarian tu. Beberapa hari juga dia berlatih. Bila kami tanya siapa jurulatih mereka, katanya Mrs White a.k.a mak kepada Jack Heppel, jiran depan rumah kami. Tak sangka pulak mak si Jack ni berbakat heheh.

Tengahari tadi kami menonton DVD tarian Ameen. Ya! Allah...geli hati sangat melihatnya. Hihihi...nama tarian mereka ialah "Pirate's of Bowburn". Budak2 Melayu dan Arab je yang tak pakai kostum lanun. Yang lain2, anak2 mat saleh, semuanya memakai pirates dress up costume. Hehe..nyarislah hari tu Ameen pakai baju tengkorak hitam putih, jadi, kira macam lanunlah juga tu kan. ^_^


No comments: