Saturday 14 February 2009

Days at School


Semalam hari terakhir persekolahan. Hari ni anak2 saya mulai bercuti sekolah selama seminggu..Spring Half-Term. Hoo..nak masuk Spring doh. Snow hari tu pun xcair lagik. Abang, kesian budak2 [termasuk mak budak]..cuti2 UK ni xkemana2, even ke carboot pun xdapat pegi.

Sebenarnya entry ni khas untuk abang yg kini berada di UAE, Dubai. Ameen beriya2 sangat nak tunjuk gambar2 kat atas ni pd ayah. Buka2 je pintu rumah terus dia naik atas ke bilik ayah. Pastu dia trn bawah dgn muka frust "ayah xdelah ibu..Ameen nak bagi ni kat ayah"..Bayangkan camnelah perasaan saya masa tu..hilang excitednye. Kat sekolah lg dia dah ckp nak tunjuk kat ayah..tapi, saya dah ingatkan dia..ayah xde, ayah dah naik aeroplane, ayah gi Dubai. Dia diaam jer sambil pandang saya dgn muka mencuka.

Sesampai je di Clarence Street, dia ternampak kereta ayah parking kat dpn rmh..apa lagi, terus dia terjerit2 bgtau saya, "haa..car ayah adalaaa ibuu..adaa..ayah studylaa". Hoh, pandailah kamuu..ayah kamu dok dlm KLM doh..

Saya pujuk nak amik gmbr2 yg dia dapat tu..alaa..gmbr2 semasa buat aktiviti2 di sekolah. Saya kata nak tunjuk kat ayah. Jadi, ayah kena tgkla ye..saje je nak kacau jiwa ayah nih..heheh.


No comments: